News: 2022-05-15_21-47-00_drogue-et-en-retrait-de-permis-il-percut

  ARM Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life (Terry Pratchett, Jingo)

Drogué et en retrait de permis, il percute la façade d’une école en tentant d’échapper à la police

(2022-05-15_21-47-00 (belga))


Un automobiliste qui tentait d'échapper à une patrouille de police a percuté la façade d'une école de Schaerbeek dimanche. L'homme a tenté de prendre la fuite à pied, mais a été appréhendé, a indiqué la zone de police Bruxelles-Nord (Schaerbeek/Evere/Saint-Josse-ten-Noode).

Une patrouille de police a repéré un véhicule qui roulait à vive allure vers 15h00 dans le quartier Navez. Les agents ont voulu contrôler le conducteur, mais celui-ci a pris la fuite à bord de son véhicule.

Une course-poursuite s'est alors engagée avant que la voiture suspecte ne percute un autre véhicule, puis la façade d'une école de la rue Verwée. La façade n'a pas été endommagée.

Véhicule de location



L'individu a tenté de s'échapper à pied, mais les agents l'ont rattrapé. L'homme semblait sous l'emprise de la drogue et conduisait alors qu'il avait fait l'objet d'un retrait de permis.

L'homme circulait à bord d'un véhicule en location. Il a été emmené à l'hôpital pour recevoir des soins et sera ensuite entendu au commissariat.



Already the spirit of our schooling is permeated with the feeling that
every subject, every topic, every fact, every professed truth must be
submitted to a certain publicity and impartiality. All proffered
samples of learning must go to the same assay-room and be subjected to
common tests. It is the essence of all dogmatic faiths to hold that
any such "show-down" is sacrilegious and perverse. The characteristic
of religion, from their point of view, is that it is intellectually
secret, not public; peculiarly revealed, not generally known;
authoritatively declared, not communicated and tested in ordinary
ways...It is pertinent to point out that, as long as religion is
conceived as it is now by the great majority of professed religionists,
there is something self-contradictory in speaking of education in
religion in the same sense in which we speak of education in topics
where the method of free inquiry has made its way. The "religious"
would be the last to be willing that either the history of the
content of religion should be taught in this spirit; while those
to whom the scientific standpoint is not merely a technical device,
but is the embodiment of the integrity of mind, must protest against
its being taught in any other spirit.
-- John Dewey (1859-1953), American philosopher,
from "Democracy in the Schools", 1908